COMMEMORACIÓ 50 ANIVERSARI UPC - Visita planetari de l'FNB

VISITA EL PLANETARI DE L'FNB

Quan : 06/11/2021 a 27/11/2021

Organitza : Facultat de Nàutica de Barcelona

Lloc: Planta 1 de la Facultat de Nàutica de Barcelona (Pla de Palau, 18, Barcelona)

Adreça web https://www.fnb.upc.edu

La Facultat de Nàutica de Barcelona obre les portes del planetari més antic de Catalunya i el segon d'Espanya amb sessions de projecció de Planetes, constel·lacions, el Sol, la Lluna, la Via Làctia i diapositives. Es podrà gaudir cada dissabte de novembre en dues sessions: a les 11h i a les 12 h del matí.

Les instal·lacions compten amb una sala amb capacitat per a 30 persones amb una cúpula semiesfèrica de 6 metres de diàmetre. L'esfera de 31 projectors per representar 5.000 estels de 1a i 6a magnitud. Infinites situacions de l’observador a l’hemisferi Nord i en qualsevol moment i època de l’any. Per exemple, projecció del meridià, l'equador celeste, l’eclíptica, cercle vertical, cercle horari i cercle de l’horitzó. Projecció del temps sideral, el Zenit, el Zodíac. Moviment aparent del cel. Regulació del moviment de Precessió de la Terra.

Per inscriure's en l'activitat, cal registrar la participació a través del següent formulari. L'aforament està limitat a les 20 primeres inscripcions de cada sessió.

Visita el planetari de l'FNB